dilluns, 25 d’abril del 2011

LA SELVA NEGRA ( ALEMANYA)











Ciutadants de Catalunya, ja sóc aquí! Després de aquest sentiment patri que m'ha envait, només dir-vos que he tornat sa i estalvi del meu viatge a la selva negra alemana, un viatge que sincerament recomano a tothom, on la natura i l'home es barrejen sense alterar l'harmonia del paisatge ni el curs de la vida.



Relatiu a la cervesa dir-vos que torno molt content, cerveses molt bones, refrescants i nutritives! Tot i que vaig provar bastants tipus de cervesa, només faré una crònica i repassare tres cerveses, cal dir que n'hi havien de molt bones però no em vaig apuntar el nom i no m'enrecordu, desde aquí les meves disculpes.



Començarem amb la cervesa Heidelberger, que dóna nom a la ciutat de Heidelberg, una vila medieval als peus del riu neckar, entre karlsruhe i Frankfurt. Sincerament és una de les ciutats més maques que he vist mai, 100% recomenable. Allà mentre menjava un "jarrete" de porc vaig beure la heidelberger, una cervesa de blat molt bona comparable a la franziskaner. Tenia l'harmonia perfecte entre bon gust, graduació alcohòlica, gas carbònic, espuma, i mil i un paràmetres més.


Una altre cervesa que vaig poder catar per la també molt maca ciutat de Friburg va ser la Ganter Dunkel. Aquesta és una cervesa de Friburg, els seus habitants li tenen gran estima i la pots trobar a innumerables bars de la ciutat. La Ganter Dunkel és una cervesa de blat però més fosca i tèrbola ( com totes les Dunkel), perquè us en feu una idea, és una cervesa de blat però més torrada. Era una cervesa molt bona i agradable de pendre, i encara més si ho feies en una terrassa del barri vell de la ciutat mirant la gent que passava.


Ja per acabar tractaré una cervesa, que estrictament parlant no té nom ( o potser si...). Dic això perquè es tracta de una cerveseria que es fan ells mateixos la birra i a més pots menjar els plats típics de la zona. Aquesta cerveseria està al barri vell de Friburg (una mica amagada), es diu St. Martin's Brau i sinó m'equivoco fan 3 o 4 estils diferents de cervesa ( Un servidor només va probar la Dunkel ja que em va encisar al primer trago). Totalment recomanable si visiteu aquesta ciutat.


Doncs bé ja no molesto més amb les cròniques i continuaré amb la meva rutina cervesil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada