diumenge, 10 d’abril del 2011

FLENSBURGER PILSENER I HOLSTEN EDEL (ALEMANYA)


Bé, avui amb aquesta actualització donarem per finalitzada la crònica cervesera del desquiciat viatge a la Lliure i Hanseàtica ciutat d'Hamburg. Tot i que totes les cròniques han estat marcades per una valoració negativa de les cerveses, avui repassaré dos de les millors cerveses que vaig provar ( sempre de manera subjectiva) al llarg de la meva estància en aquell peculiar indret.

Es tracta de la Flensburger pilsener i la Holsten edel, dos cerveses senzilles però que tot i el meu estat d'embriaguesa van fer que m'interessés per elles i intentés llegir-ne l'etiqueta.

Començarem per la Flensburger pilsener, una cervesa alemanya, pilsen (com el seu propi nom indica). La seva fàbrica porta més de cent anys produint tant preciat brebatge utilitzant l'aigua subterrània dels glaciars d' Escandinavia (sempre s'ha dit que una bona cervesa té que fer-se amb la millor aigua possible). Com ja heu vist no sóc un expert fent valoracions olfactives o gustatives, però en aquest cas vaig apreciar una cervesa que tot i ser pilsen tenia força cos ( per entendren's tot el contrari que la coronita, que sembla pixat de burra) a la vegada que l'amargor del llúpul quedava ben dissimulada i no cansava.

La segona cervesa d'avui es la Holsten Edel, una cervesa feta per la fàbrica Holsten de la zona nord d' Alemanya, i que a diferència de la seva germana ( Holsten pils) em va agradar molt. Molt habitual a tot Hamburg, la vam beure per primer cop en un bar de mala mort, on la cambrera ( molt guapa i simpàtica per cert) passava les hores envoltada d'homes de la tercera edat alcoholitzats i fumadors compulsius. La Holsten Edel és una cervesa lager, amb 4.9% de graduació alcohòlica i un color lleugerament més fosc que les pilsen normals. Amb aquesta cervesa vaig gaudir del mític concert que el grup Milenrama ( bons músics, millors persones) van donar a un zulo de St. Pauli.

Amb aquesta actualització dono per tancada la crònica del viatge a Hamburg, però no patiu que d'aquí res tornu al país de la cervesa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada