dimarts, 5 d’abril del 2011

ASTRA ( ALEMANYA)



Doncs bé, una vegada passat el cansament i depressió post viatge, torno al blog amb més forces que mai, i ho faré repassant les cerveses més representatives que el meu company i jo ( desde aquí una forta abrassada) vam poder beure al pais de la cervesa i el bratwurst.

Avui em centraré en una de les cerveses estandart d' Hamburg i més concretament del peculiar barri de Sankt Pauli, un barri portuari situat als peus del riu Elba on el pecat es palpable les 24h. del dia.

De la companyia cervesera Astra vam poder degustar-ne dos tipus, la rotlicht i la urtyp, i com que es diu que s'han de dir abans les males notícies començarem per la primera.

He estat intentant buscar algun adjectiu per a aquesta cervesa, se m'acudien els bàsics com de llauna, amarga, del novavenda,... però n'he trobat un de més simpàtic i adient, rot! de rot perquè els eruptes acostumen a ser desegradables, de rot perquè et provoca uns gasos bocals amb un mal regust (perdoneu els que sou mol fins) i finalment perque la paraula rot la porta al nom. És una cervesa lager, tipica del nord d' Alemanya, amb uns 6% d'alcohol, i com a qualitat gustativa vaig poder apreciar un lleuger gust metàl.lic. En fi us recomano que la proveu per corraborar la meva crítica, per res més.

La segona, la urtyp, em va deixar millor gust de boca ( possiblement perquè el llistó de la seva germana era molt baix), però tampoc ballaré una sardana en el seu honor. Al igual que la rotlicht, és una cervesa lager ( i diria que té 5,4%, sincerament no me'n recordo). Com la rotlicht em va fer més gràcia la botella petita i rodona que les seves propietats gustatives, que curiosament, vaig trobar un gust lleugerament similar a la Mahor espanyola.

En definitiva, cervesa de taverna barata, que et fa sentir com si fóssis del barri i que quan en portes 4 o 5 fins hi tot la pots arribar a trobar "bona".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada